Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΙΚΑ: Ποιοι δικαιούνται μειωμένη σύνταξη με αναγνώριση πλασματικών χρόνων.

Οι άνδρες ασφαλισμένοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορούν να συμπληρώσουν τις 10.000 ημέρες ασφάλισης, με αναγνώριση πλασματικών χρόνων, με βάση το άρθ. 40 του Ν. 3996/2011, προκειμένου να λάβουν μειωμένη σύνταξη, εφόσον η αίτηση αναγνώρισης και η αίτηση για σύνταξη έχει υποβληθεί έως την 31/12/2013. Αυτό προβλέπει εγκύκλιος του ΙΚΑ, την οποία υπογράφει ο διοικητής του Ιδρύματος, Διονύσης Καλαματιανός. Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, οι άνδρες ασφαλισμένοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν είχαν δικαίωμα να αναγνωρίσουν για τη θεμελίωση δικαιώματος μειωμένης σύνταξης, λόγω γήρατος, με 10.000 ημέρες ασφάλισης, τους πλασματικούς χρόνους του άρθρου 40 του Ν. 3996/2011, αλλά μόνο αυτούς που ορίζονται από το άρθρο 40 του Ν. 2084/1992. Επίσης, είχε γίνει δεκτό για λόγους χρηστής διοίκησης, ότι οι ανωτέρω ασφαλισμένοι θα μπορούσαν να αναγνωρίσουν πλασματικούς χρόνους με βάση το άρθρο 40 του Ν. 3996/2011, για να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μειωμένης σύνταξης γήρατος, εφόσον οι αιτήσεις της αναγνώρισης είχαν υποβληθεί από τους ενδιαφερόμενους, μέχρι και την 30-04-2013 και το δικαίωμα χορήγησης της μειωμένης σύνταξης γήρατος, με τις διατάξεις του άρθρου 10 παρ. 12 του Ν. 3863/2010, είχε θεμελιωθεί, μέχρι την ημερομηνία αυτή. Συνεπώς, οι ασφαλισμένοι που θα θεμελίωναν το συνταξιοδοτικό δικαίωμα για τη μειωμένη σύνταξη γήρατος, από 01-05-2013 μέχρι 31-12-2013, δεν μπορούσαν να αναγνωρίσουν τους πλασματικούς χρόνους του άρθρου 40 του Ν. 3996/2011. 
  Ειδικότερα δε, η εν λόγω κατηγορία ασφαλισμένων θα μπορούσε να πάρει μειωμένη σύνταξη γήρατος με τη διάταξη του άρθρου 28§1α και 3α του Α.Ν. 1846/1951 (στην ηλικία των 60 ετών και 4500 ΗΕ). Μετά την έκδοση και εφαρμογή σχετικού εγγράφου, η διοίκηση του Ιδρύματος έγινε δέκτης διαμαρτυριών-αναφορών από περιπτώσεις ασφαλισμένων και υπομνημάτων από τη ΓΣΕΕ και το Συνήγορο του Πολίτη.
  Οι διαμαρτυρόμενοι ασφαλισμένοι, οι οποίοι, πριν από την έκδοση του εγγράφου, είχαν υποβάλει ήδη αίτηση για αναγνώριση του πλασματικού χρόνου και πολλοί από αυτούς είχαν εξοφλήσει τις εισφορές εφάπαξ, παρά την προσδοκία τους ότι θα πάρουν τη μειωμένη σύνταξη γήρατος, διαψεύσθηκαν, με την αιτιολογία ότι δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τους πλασματικούς χρόνους, διότι το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα θεμελιώθηκε από 01-05-2013 και μετά. Ακόμη, πολλοί από τους ενδιαφερόμενους είχαν διακόψει την εργασία τους, ενώ υπήρξαν και άλλες περιπτώσεις για τις οποίες ήδη είχε χορηγηθεί προσωρινή σύνταξη με έναρξη, μετά την ημερομηνία της 30-04-2013 και ζητείτο να επιστραφούν τα ποσά των προσωρινών συντάξεων ως αχρεωστήτως καταβληθέντα. 
  Όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, «με τη συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων που είχαν θεμελιώσει το συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 01-01-2013 μέχρι 30-04-2013, αιφνιδιάστηκαν οι άλλοι ασφαλισμένοι, οι οποίοι μπορούσαν να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 01-05-2013 μέχρι 31-12¬2013, για να πάρουν τη μειωμένη σύνταξη γήρατος με την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου ασφάλισης και των οποίων διαψεύσθηκε η προσδοκία που τους είχε δημιουργηθεί, με αποτέλεσμα να δεχθούν σοβαρότατη οικονομική και ηθική ζημία, κατάσταση πραγματική που προσκρούει στις αρχές της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης». 
  Η διοίκηση του Ιδρύματος, επανεξετάζοντας τη θέση της, τροποποιεί τις οδηγίες που δόθηκαν με το Σ40/97/23.4.2013 Γ.Ε. Κατά συνέπεια, πρέπει να αρθεί η αιτίαση του αιφνιδιασμού από τους ασφαλισμένους που είχαν ενεργήσει με βάση την αρχή της καλής πίστης και να γίνει δεκτό ότι θα συνυπολογισθούν οι πλασματικοί χρόνοι του άρθρου 40 του Ν. 3996/2011, προκειμένου να συμπληρωθούν οι απαιτούμενες 10.000 ημέρες ασφάλισης για τη λήψη μειωμένης σύνταξης από άνδρες ασφαλισμένους, στις περιπτώσεις που τόσο η αίτηση αναγνώρισης πλασματικών χρόνων, όσο και η αίτηση για σύνταξη, είχαν υποβληθεί, μέχρι την 31/12/2013, ανεξάρτητα από το λόγο ότι το δικαίωμα της μειωμένης σύνταξης γήρατος είχε θεμελιωθεί από 01-05-2013 μέχρι 31-12-2013.          
   Επομένως, όπως ορίζει η εγκύκλιος, δεν θα γίνεται ανάκληση τυχόν συνταξιοδοτικών αποφάσεων που ήδη είχαν εκδοθεί και αφορούσαν την προσωρινή απονομή συντάξεων ή, σε διαφορετική περίπτωση, θα επανέρχονται σε ισχύ, χωρίς να τίθεται πλέον θέμα επιστροφής ποσών συντάξεων, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων. Τέλος, εάν τυχόν έχουν απορριφθεί αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβλήθηκαν από 01/05/2013-31/12/2013 θα πρέπει να επανεξετασθούν, εφόσον υποβληθεί αίτηση-όχληση από τους ενδιαφερόμενους με τα οικονομικά αποτελέσματα να ανατρέχουν στην ημερομηνία της αρχικής αίτησης συνταξιοδότησης.

ΠΗΓΗ:dikaiologitika.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πριμ των 14.000 ευρώ στις μικρές εκμεταλλεύσεις.

Εκδόθηκε η πρόσκληση για την εφαρµογή του Μέτρου 6.3 «Ενίσχυση Μικρών Εκµεταλλεύσεων» µε τη διαδικασία αιτήσεων να ξεκινά στις 4 Μαρτίου και να διαρκεί µέχρι τις 15 Μαΐου. Σύµφωνα µε το κείµενο της προκήρυξης, το Μέτρο εφαρµόζεται σε δηµοτικές και τοπικές κοινότητες στην επικράτεια της χώρας µε πληθυσµό έως και 5.000 κατοίκους, εκτός από κάποιες αστικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης όπου η αγροτική δραστηριότητα δεν είναι σηµαντική, παρέχοντας στήριξη σε φυσικά πρόσωπα για την περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάµενων µικρών εκµεταλλεύσεών τους. Κύρια χαρακτηριστικά της πρόσκλησης και του µέτρου είναι τα εξής: 1.∆ικαιούχοι της 1ης προκήρυξης του µέτρου είναι οι εγγεγραµµένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών εκµεταλλεύσεων ως επαγγελµατίες γεωργοί (όχι νεοεισερχόµενοι), που δεν έχουν υπερβεί το 61ο έτος της ηλικίας τους και έχουν υποβάλει δήλωση ΟΣ∆Ε για το έτος 2018. 2.Οι υποψήφιοι έχουν µέσο όρο ατοµικών αγροτικών εισοδηµάτων των διαθέσιµων φορολογικών στοιχείων των

ΚΕΑ - Τα κριτήρια ένταξης, η διαδικασία, και όλες οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του από 1/11/2018 .

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση του υπουργείου εργασίας κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής αλληλεγγύης, για τον καθορισμό των  όρων και των προϋποθέσεων εφαρμογής του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης  από την 1η Νοεμβρίου 2018 Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (Κ.Ε.Α.)   Το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (εφεξής πρόγραμμα ή Κ.Ε.Α.) είναι προνοιακό πρόγραμμα που συνδυάζει: 1. Εισοδηματική ενίσχυση: το χρηματικό ποσό ενίσχυσης της ωφελούμενης μονάδας, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 της παρούσης. 2. Συμπληρωματικές κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά: διασύνδεση των μελών της ωφελούμενης μονάδας, εφόσον πληρούν τα κριτήρια ένταξης έκαστου προγράμματος, με: - Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφάλιστων. - Παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης. - Ένταξη σε προγράμματα και κοινωνικές δομές για την αντιμετώπιση της φτώχειας. - Ένταξη στις δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Ταμείου Ευρωπα

Ασφάλιση από τον ΕΦΚΑ και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε ανασφάλιστους υπερήλικες

Ασφάλιση από τον ΕΦΚΑ και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη έως 1η Μαρτίου 2018 θα λαμβάνουν οι ανασφάλιστοι υπερήλικες σύμφωνα με νέα διάταξη που θα εισαχθεί σε επικείμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας  Συγκεκριμένα σύμφωνα με εγκύκλιο του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Πετρόπουλου γίνεται γνωστό ότι στο σχέδιο νόμου «Επίσπευση διαδικασιών για την εφαρμογή της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και άλλες διατάξεις» προωθείται διάταξη με την οποία παρατείνεται η ασφαλιστική κάλυψη στους ανασφάλιστους υπερήλικες  καθώς και στα μέλη οικογενείας τους, από 1/3/2017 έως 28/2/2018.  Να υπενθυμίσουμε ότι η σχετική ρύθμιση θα αφορά και άλλες κατηγορίες πολιτών όπως μακροχρόνια άνεργοι, άνεργοι πρώην έμποροι και ειδικές κατηγορίες πρώην εργαζομένων σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις.  Παράλληλα σε ισχύ είναι η ρύθμιση της χορήγησης επιδόματος από τον ΟΓΑ σε όσους έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους αλλά δεν λαμβάνουν σύνταξη και πληρούν τα κάτωθι κριτήρια:  Δεν λαμβάνουν ή δεν δικα