Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αλλάζουν τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα – Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα και ποιοι περισσότερα..


Σήμερα αναμένεται να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις σχετικά με πρόστιμα που έχουν αποσταλεί σε πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων.Σύμφωνα με πληροφορίες,αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή σχετική τροπολογία που θα επιλύει όλα τα θέματα που έχουν δημιουργηθεί.

Ωστόσο το απόγευμα της Τρίτης πραγματοποιήθηκε πολύωρη σύσκεψη μεταξύ της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου, του υφυπουργού Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη, του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή και εκπροσώπων των Ασφαλιστικών Εταιριών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr κατά την διάρκεια της σύσκεψης υπήρξε μια σύμπνοια όσον αφορά στα πρόστιμα και στους κατά συνείδηση παραβάτες ενώ για πρώτη φορά τέθηκε το θέμα μείωση των προστίμων στα δίκυκλα και αύξησης στα φορτηγά.
Ειδικότερα το ηλεκτρονικό παράβολο των 250 ευρώ που επιβάλλεται σε όλα ανεξάρτητα τα οχήματα θεωρήθηκε από τα στελέχη που συμμετείχαν στην σύσκεψη υπερβολικό για τα δίκυκλα, σε λογικά επίπεδα για τα ΙΧ και χαμηλό για τα φορτηγά.
Μάλιστα ιδιαίτερα μνεία έγινε για τα δίκυκλα και προτάθηκε η μεγάλη μείωση του προστίμου έως και 50% με αντίστοιχη αύξηση στα φορτηγά.
Ωστόσο για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση ώστε να μειωθούν τα πρόστιμα σε περίπου 300.000 ιδιοκτήτες δικύκλων που έχουν πιαστεί στην «τσιμπίδα» της ΑΑΔΕ και αντίστοιχα να αυξηθούν τα πρόστιμα για τους χιλιάδες ιδιοκτήτες φορτηγών.
Από την άλλη μεριά ο νόμος για τα ανασφάλιστα έχει ψηφιστεί εδώ και χρόνια και ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να υπάρξει «πάγωμα» των προστίμων στους παραβάτες οδηγούς καθώς υπάρχουν και περίπου 4 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που είναι συνεπείς και πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας, ασφάλεια αλλά και περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί το κράτος να ευνοεί τους παραβάτες οδηγούς!
Παράλληλα τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών επεσήμαναν στους υφυπουργούς τα πάρα πολλά περιστατικά που έχουν καταγραφεί με ανασφάλιστα οχήματα και μάλιστα τόνισαν το γεγονός πως κάποιοι κάτοχοι ανασφάλιστων ΙΧ που προκάλεσαν ατυχήματα με υλικές ζημιές μόνο έχασαν τα σπίτια τους από το Επικουρικό Κεφάλαιο!
Πάντως τα πρόστιμα που έχουν αποσταλεί στους ιδιοκτήτες οχημάτων οι οποίοι δεν έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους (προσωρινή ακινησία) δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να «παγώσουν» καθώς χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση και από την άλλη μεριά το κράτος θα «επιβραβεύσει» τους παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων.
Ωστόσο θα υπάρξει ειδική μέριμνα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που παρέλαβαν από λάθος του συστήματος, είτε του κράτους είτε των εταιρειών, είτε για άλλο λόγο άδικα το πρόστιμο των 250 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε να γίνει ότι είναι δυνατό από την μεριά του κράτους ώστε να μην ταλαιπωρηθούν οι πολίτες.
Ειδικότερα αποφασίστηκε σε περίπτωση που το σύστημα έχει κάνει λάθος οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα έχουν 2 μήνες περιθώριο ώστε να διορθώσουν το λάθος προσκομίζοντας τα ανάλογα έγγραφα. Η παραπάνω περίπτωση αφορά κυρίως οχήματα τα οποία έχουν διαγραφεί είτε έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας, είτε δεν έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβασή τους.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τα οχήματα που έχουν κλαπεί και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr αποφασίστηκε στη σύσκεψη να επιταχυνθεί η αποστολή των στοιχείων των οχημάτων και ιδιοκτητών που έχουν δηλώσει κλοπή στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες.
Όσον αφορά στα πρόστιμα που στάλθηκαν από λάθος και οφείλονται στις λίστες των ασφαλιστικών εταιρειών (ασφαλιστήρια σε ισχύ, αναγραμματισμοί, κ.ά.) τα στελέχη που συμμετείχαν στην σύσκεψη αποφάσισαν τα λάθη να διορθώνονται από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες θα πρέπει να διορθώνουν οι ίδιες τα λάθη.
Παράβολο και όχι ληξιπρόθεσμη οφειλή
Το θέμα ύψους του παραβόλου-προστίμου των 250 ευρώ που επιβάλλεται στα ανασφάλιστα οχήματα απασχόλησε ιδιαίτερα τα στελέχη που συμμετείχαν στην χθεσινή σύσκεψη και μάλιστα ετέθη το γεγονός πως το παράβολο δεν αποτελεί ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις.
Μάλιστα σύμφωνα μεε πληροφορίες του Enikonomia.gr, τις τελευταίες ημέρες έχει καταγραφεί ένα μπαράζ προσέλευσης ιδιοκτητών ανασφάλιστων οχημάτων οι οποίοι ήθελαν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους αλλά επειδή το εξόφληση του παραβόλου πρέπει να γίνει εφάπαξ δεν προχώρησαν στη σύναξη νέου ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
Η λύση σύμφωνα με στελέχη της αγοράς θα μπορούσε να δοθεί μέσω της χρήσης πιστωτικών καρτών και ειδικότερα αν οι τράπεζες θα μπορούσαν να εντάξουν την εξόφληση του παραβόλου μέσω πιστωτική σε μηνιαίες άτοκες δόσεις θα εξυπηρετούσαν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ανασφάλιστων.
Δημοσιοποίηση των ελέγχων
Ένα ακόμη θέμα που απασχόλησε τα στελέχη της χθεσινής σύσκεψης είχε να κάνει με το γεγονός πως έχει δημοσιοποιηθεί το γεγονός πως οι διασταυρώσεις θα πραγματοποιούνται μόλις 2 φορές το χρόνο με αποτέλεσμα κάποιοι να σπεύδουν να συνάψουν μηνιαία ή τριμηνιαία συμβόλαια ώστε το όχημά τους να φαίνεται ασφαλισμένο κατά τη διάρκεια των ελέγχων.
Μάλιστα τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών επισήμαναν στους υφυπουργούς πως δεν είναι δυνατόν να δημοσιοποιούνται πότε θα γίνονται οι έλεγχοι καθώς τα οχήματα των επιτήδειων θα ασφαλίζονται από 2 έως 6 μήνες και θα κυκλοφορούν κανονικά όλο το χρόνο και βέβαια το σύστημα θα τα «βλέπει» ως ασφαλισμένα…
Στα κάγκελα οι εμπορίες και ενοικιάσεις ΙΧ
Στα κάγκελα έχουν ανέβει κυριολεκτικά οι ιδιοκτήτες εμποριών αυτοκινήτων αλλά και οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης ΙΧ καθώς τα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν κάποιοι από αυτούς αγγίζουν ακόμη και τα 250.000ευρώ!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr εταιρεία χρνομίσθωσης κααι ενοικίασης αυτοκινήτων καλείται να καταβάλει πρόστιμα ύψους 250.000 ευρώ καθώς το σύστημα ανακάλυψε πως 1.000 οχήματα είναι ανασφάλιστα!
Από την άλλη μεριά εκαατοντάδες είναι οι εμπορίες καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι ιδιοκτήτες των οποίων καλούνται να πληρώνουν πρόστιμα από 500 έως και πάνω από 20.000 ευρώ!
Μάλιστα οι έμποροι διαμηνύουν πως δεν είναι δυνατό το εμπόρευμα που έχουν στα καταστήματά τους να πρέπει να ασφαλίζεται αφού δεν κινείται και όταν πρέπει να κινηθεί χρησιμοποιούν τις πινακίδες ΔΟΚ! Επίσης τονίζουν πως σε κανένα κράτος του κόσμου δεν πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στις εκθέσεις αυτοκινήτων…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πριμ των 14.000 ευρώ στις μικρές εκμεταλλεύσεις.

Εκδόθηκε η πρόσκληση για την εφαρµογή του Μέτρου 6.3 «Ενίσχυση Μικρών Εκµεταλλεύσεων» µε τη διαδικασία αιτήσεων να ξεκινά στις 4 Μαρτίου και να διαρκεί µέχρι τις 15 Μαΐου. Σύµφωνα µε το κείµενο της προκήρυξης, το Μέτρο εφαρµόζεται σε δηµοτικές και τοπικές κοινότητες στην επικράτεια της χώρας µε πληθυσµό έως και 5.000 κατοίκους, εκτός από κάποιες αστικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης όπου η αγροτική δραστηριότητα δεν είναι σηµαντική, παρέχοντας στήριξη σε φυσικά πρόσωπα για την περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάµενων µικρών εκµεταλλεύσεών τους. Κύρια χαρακτηριστικά της πρόσκλησης και του µέτρου είναι τα εξής: 1.∆ικαιούχοι της 1ης προκήρυξης του µέτρου είναι οι εγγεγραµµένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών εκµεταλλεύσεων ως επαγγελµατίες γεωργοί (όχι νεοεισερχόµενοι), που δεν έχουν υπερβεί το 61ο έτος της ηλικίας τους και έχουν υποβάλει δήλωση ΟΣ∆Ε για το έτος 2018. 2.Οι υποψήφιοι έχουν µέσο όρο ατοµικών αγροτικών εισοδηµάτων των διαθέσιµων φορολογικών στοιχείων των

ΚΕΑ - Τα κριτήρια ένταξης, η διαδικασία, και όλες οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του από 1/11/2018 .

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση του υπουργείου εργασίας κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής αλληλεγγύης, για τον καθορισμό των  όρων και των προϋποθέσεων εφαρμογής του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης  από την 1η Νοεμβρίου 2018 Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (Κ.Ε.Α.)   Το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (εφεξής πρόγραμμα ή Κ.Ε.Α.) είναι προνοιακό πρόγραμμα που συνδυάζει: 1. Εισοδηματική ενίσχυση: το χρηματικό ποσό ενίσχυσης της ωφελούμενης μονάδας, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 της παρούσης. 2. Συμπληρωματικές κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά: διασύνδεση των μελών της ωφελούμενης μονάδας, εφόσον πληρούν τα κριτήρια ένταξης έκαστου προγράμματος, με: - Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφάλιστων. - Παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης. - Ένταξη σε προγράμματα και κοινωνικές δομές για την αντιμετώπιση της φτώχειας. - Ένταξη στις δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Ταμείου Ευρωπα

Ασφάλιση από τον ΕΦΚΑ και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε ανασφάλιστους υπερήλικες

Ασφάλιση από τον ΕΦΚΑ και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη έως 1η Μαρτίου 2018 θα λαμβάνουν οι ανασφάλιστοι υπερήλικες σύμφωνα με νέα διάταξη που θα εισαχθεί σε επικείμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας  Συγκεκριμένα σύμφωνα με εγκύκλιο του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Πετρόπουλου γίνεται γνωστό ότι στο σχέδιο νόμου «Επίσπευση διαδικασιών για την εφαρμογή της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και άλλες διατάξεις» προωθείται διάταξη με την οποία παρατείνεται η ασφαλιστική κάλυψη στους ανασφάλιστους υπερήλικες  καθώς και στα μέλη οικογενείας τους, από 1/3/2017 έως 28/2/2018.  Να υπενθυμίσουμε ότι η σχετική ρύθμιση θα αφορά και άλλες κατηγορίες πολιτών όπως μακροχρόνια άνεργοι, άνεργοι πρώην έμποροι και ειδικές κατηγορίες πρώην εργαζομένων σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις.  Παράλληλα σε ισχύ είναι η ρύθμιση της χορήγησης επιδόματος από τον ΟΓΑ σε όσους έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους αλλά δεν λαμβάνουν σύνταξη και πληρούν τα κάτωθι κριτήρια:  Δεν λαμβάνουν ή δεν δικα