Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ρυθμίσεις χρεών σε έως 120 δόσεις και «κούρεμα» αυτών με προϋποθέσεις




Οι ρυθμίσεις θα παρέχουν τη δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης έως και σε 36 μηνιαίες δόσεις για βασικές οφειλές έως 3.000 ευρώ και έως 120 μηνιαίες δόσεις για βασικές οφειλές έως και 50.000 ευρώ. Σε ορισμένες περιπτώσεις και υπό προϋποθέσεις θα προβλέπονται ακόμη και μερικές διαγραφές χρεών.
Στις ρυθμίσεις αυτές θα μπορούν να υπαχθούν επιχειρήσεις που χρωστούν μόνο στο Δημόσιο ή μόνο τα ασφαλιστικά ταμεία ή και σε Δημόσιο και σε ταμεία. Θα μπορούν επίσης να ενταχθούν και επιχειρήσεις που οφείλουν ταυτόχρονα σε Δημόσιο, ταμεία, τράπεζες και ιδιώτες, υπό την προϋπόθεση όμως ότι οι οφειλές προς Δημόσιο και ταμεία καλύπτουν τουλάχιστον το 85% των συνολικών χρεών τους. Για τις αιτήσεις υπαγωγής που θα υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι, ο υπολογισμός των κριτηρίων και ο ακριβής προσδιορισμός των μηνιαίων δόσεων θα γίνεται αυτόματα στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού στο διαδίκτυο.
Εδώ και ημέρες, υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών για να καθορίσουν τα βασικά κριτήρια με τα οποία θα γίνονται μαζικές ρυθμίσεις και διαγραφές χρεών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Μόλις ολοκληρωθούν οι συζητήσεις θα εκδοθούν δύο υπουργικές αποφάσεις, μία για τα χρέη προς τις Δ.Ο.Υ. και μία για τα χρέη προς τα ταμεία. Με τις αποφάσεις αυτές θα καθοριστεί το πώς θα λειτουργήσουν οι αυτοματοποιημένες ρυθμίσεις οφειλών των εμπόρων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που βαρύνονται με βασικά ποσά οφειλών έως 50.000 ευρώ.
Τους κανόνες που θα δεχθεί το Δημόσιο για χρέη από φόρους και εισφορές, αναμένεται να υιοθετήσουν στη συνέχεια και οι τράπεζες, για τα χρέη των δανειοληπτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες διαπιστώνεται καλή συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιακών παραγόντων των συναρμοδίων υπουργείων και των τεχνικών κλιμακίων των δανειστών, καθώς από τις πρώτες συναντήσεις λύθηκαν βασικά ζητήματα και συμφωνήθηκαν οι βασικοί κανόνες που θα εφαρμόζονται για τα χρέη προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Συγκεκριμένα:
1ον) Θα εξετάζεται η οικονομική κατάσταση του οφειλέτη με βάση τις φορολογικές δηλώσεις Ε1,Ε2,Ε3 και Ε9.
2ον) Για να υπολογίζεται η δόση που θα πληρώνουν οι υπερχρεωμένοι οφειλέτες, θα αναγνωρίζεται ότι πρέπει κάθε μήνα να τους απομένει ένα ποσό για τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης. Για τον σκοπό αυτό, από τα κέρδη της επιχείρησης κάθε οφειλέτη, θα αφαιρείται εκτός από τα έξοδα λειτουργίας και ένα ποσό που αντιστοιχεί στις ατομικές και οικογενειακές ανάγκες διαβίωσής του και η μηνιαία δόση θα προσαρμόζεται στις ανάγκες αυτές.
3ον) Το ποσό που θα απομένει και θα θεωρείται ότι καλύπτει ανάγκες διαβίωσης θα μπορεί να μειώνεται όμως, αν ο οφειλέτης διαθέτει περιουσία που μπορεί να την ενοικιάσει ή να την πουλήσει ώστε να αυξήσει το διαθέσιμο εισόδημά του.
4ον) Το Δημόσιο δεν θα δέχεται να «κουρεύει» βασική οφειλή αλλά μόνο τόκους, προσαυξήσεις κλπ. Μπορεί να δέχεται όμως και «κούρεμα» της βασικής οφειλής αν το αποφασίσει η πλειοψηφία των πιστωτών.
5ον) Για τον υπολογισμό της μηνιαίας δόσης, η ελάχιστη καταβολή δεν θα μπορεί να είναι μικρότερη από 50 ευρώ κάθε μήνα. Για χρέη έως 3.000 ευρώ θα μπορεί να εγκριθεί ρύθμιση έως και σε 36 μηνιαίες δόσεις, ενώ για μεγαλύτερες οφειλές οι ρυθμίσεις που θα εγκρίνονται θα προβλέπουν έως και 120 μηνιαίες δόσεις. Αν η βασικής οφειλή υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ θα μπορεί να συμφωνηθεί και διαγραφή χρέους.
Εφόσον τις επόμενες μέρες συμφωνηθούν όλες οι τεχνικές παράμετροι, τότε εντός του Οκτωβρίου τα ηλεκτρονικά «εργαλεία» που θα υπολογίζουν άμεσα τα επιμέρους χαρακτηριστικά στοιχεία και το αποτέλεσμα της ρύθμισης για κάθε περίπτωση μικροοφειλέτη θα μπορούν να είναι διαθέσιμα και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του "εξωδικαστικού" στο TΑΧΙSnet. Για τους μεγαλοοφειλέτες θα απαιτείται πιο εξονυχιστικός έλεγχος βιωσιμότητας και αυστηρότερος προσδιορισμός των δόσεων.
Στη συνέχεια των διαβουλεύσεων και μετά την συμφωνία στις συζητήσεις αυτές για τον αυτόματο μηχανισμό υπολογισμού δόσεων και διαγραφών χρέους, θα τεθεί επί τάπητος και ένα ανάλογο σύστημα ρυθμίσεων για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αμειβόμενους με "μπλοκάκια" παροχής υπηρεσιών που χρωστούν στην Εφορία ή στα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά δεν εντάσσονται ως τώρα για τα χρέη αυτά ούτε στον "εξωδικαστικό" ούτε στο νόμο Κατσέλη. Η προωθούμενη ρύθμιση θα καλύπτει και εργαζομένους που αμείβονται με "μπλοκάκια", οι οποίοι χρωστούν π.χ. ΦΠΑ στην Εφορία ή εισφορές στον ΕΦΚΑ-πρώην ΟΑΕΕ κλπ.
ΠΗΓΗ:dikaiologitika.gr
Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή ερώτηση που θέλετε να κάνετε απλά με ένα ραντεβού στο γραφείο μας κλείνοντάς το στα παρακάτω στοιχεία. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Τι πρέπει να γνωρίζουν άνεργοι, φοιτητές και πολύτεκνοι.

   Από την 1η Φεβρουαρίου 2017 ξεκίνησε η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ και τη Γραμμή 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) και Τραμ, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου 2017 θα είναι λειτουργικό το έργο και στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, δηλαδή για όλο το σύστημα του ΟΑΣΑ.     Το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου συνεχίζει να ισχύει κανονικά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων (Ανεργοι, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές κλπ).   Οι επιβάτες που είναι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα ενημερωθούν  ξεχωριστά και σε συνεργασία με την κατά περίπτωση αρμόδια Αρχή ή Υπουργείο σε επόμενη φάση. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα ξεκινήσει από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και την γραμμή 1 (Πειραιάς-Κηφισιά). Η πώληση του πολλαπλού εισιτηρίου από τα αυτόματα μηχανήματα της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) και των γραμμών του τραμ. Αρχικά θα τεθούν σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου τα μηχανήματα στους σταθμούς Κηφι...

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πριμ των 14.000 ευρώ στις μικρές εκμεταλλεύσεις.

Εκδόθηκε η πρόσκληση για την εφαρµογή του Μέτρου 6.3 «Ενίσχυση Μικρών Εκµεταλλεύσεων» µε τη διαδικασία αιτήσεων να ξεκινά στις 4 Μαρτίου και να διαρκεί µέχρι τις 15 Μαΐου. Σύµφωνα µε το κείµενο της προκήρυξης, το Μέτρο εφαρµόζεται σε δηµοτικές και τοπικές κοινότητες στην επικράτεια της χώρας µε πληθυσµό έως και 5.000 κατοίκους, εκτός από κάποιες αστικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης όπου η αγροτική δραστηριότητα δεν είναι σηµαντική, παρέχοντας στήριξη σε φυσικά πρόσωπα για την περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάµενων µικρών εκµεταλλεύσεών τους. Κύρια χαρακτηριστικά της πρόσκλησης και του µέτρου είναι τα εξής: 1.∆ικαιούχοι της 1ης προκήρυξης του µέτρου είναι οι εγγεγραµµένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών εκµεταλλεύσεων ως επαγγελµατίες γεωργοί (όχι νεοεισερχόµενοι), που δεν έχουν υπερβεί το 61ο έτος της ηλικίας τους και έχουν υποβάλει δήλωση ΟΣ∆Ε για το έτος 2018. 2.Οι υποψήφιοι έχουν µέσο όρο ατοµικών αγροτικών εισοδηµάτων των διαθέσιµων φορολογικών στοιχείων των...

Ξεχωριστές δηλώσεις συζύγων-Το πλαίσιο της ρύθμισης.

Χωριστές φορολογικές δηλώσεις θα μπορούν να υποβάλλονται πλέον από τους συζύγους εφόσον το επιθυμούν, σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση Η εν λόγω διάταξη εναρμονίζει τον Κώδικα Φορολογία Εισοδήματος (ΚΦΕ) με την απόφαση 330/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας, ότι κάθε σύζυγος μπορεί να υποβάλλει χωριστή ηλεκτρονική δήλωση φόρου εισοδήματος, καθόσον δεν συντρέχει προφανής λόγος δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί την υποχρεωτική υποβολή κοινής δήλωσης. Η απόφαση του ΣτΕ ερείδεται στις αρχές του Συντάγματος περί ισότητας και ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Εως τώρα, ο ΚΦΕ προέβλεπε ότι οι σύζυγοι υποβάλλουν υποχρεωτικά κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Πλέον, η φορολογική δήλωση μπορεί να υποβάλλεται χωριστά, εφόσον ένας τουλάχιστον εκ των συζύγων το επιλέξει  με ανέκκλητη δήλωσή του έως την 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης. Η επιλογή αυτή είναι δεσμευτική ως προς το φορολογικό έτος...