Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στον «πάγο» το Εξοικονομώ κατ΄οίκον.

Το πρόγραμμα εξ' οικονομώ κατ' οίκον ήταν ένα πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε που επέτρεπε την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων με σημαντικά οφέλη τόσο για τους πολίτες όσο και το περιβάλλον. 

Η εν λόγω δράση είχε ιδιαίτερο και καινοτόμο χαρακτήρα . καθώς για πρώτη στη προγραμματική περίοδο 2007-2013 εντάχθηκαν σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και επιδοτήθηκαν πολίτες, προκειμένου να αναβαθμίσουν ενεργειακά τις οικίες τους, με συνέπειες ιδιαίτερα θετικές τόσο στο επίπεδο της ενεργειακής απόδοσης όσο και της τόνωσης του κατασκευαστικού κλάδου της χώρας. 

Συγκεκριμένα το πρόγραμμα παρέχει κίνητρα στους δικαιούχους να πραγματοποιήσουν τις πλέον σημαντικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του σπιτιού τους συμβάλλοντας παράλληλα στην επίτευξη των ενεργειακών και περιβαλλοντικών στόχων της χώρας. 

Η ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και η ενίσχυση των νοικοκυριών σε δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας -που είναι σήμερα περισσότερο παρά ποτέ αναγκαίες-εντάσσεται στις προτεραιότητες της Ε.Ε και της Ελλάδας για τη Νέα Προγραμματική περίοδο 2014-2020. 

Το νέο πρόγραμμα σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος θα ξεκινούσε ήδη το φθινόπωρο του 2016 και οι εκκρεμμότητες του προηγούμενου προγράμματος «εξ' οικονομώ κατ'οίκον» θα καλυπτόταν άμεσα αλλά τίποτα απο τα δύο δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής. Το ζήτημα της καθυστέρησης του προγράμματος φέρνει στην Βουλή ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Βασίλης Κεγκέρογλου όπου ρωτά το αρμόδιο υπουργείο σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την έναρξη νέων προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας, αξιοποιώντας και την ήδη αποκτηθείσα εμπειρία, ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για το νέο πρό/ραμμα, με ποιους όρους και με ποιες προϋποθέσεις θα γίνεται η υπαγωγή αλλά και πότε θα αρχίσει η ικανοποίηση των αιτημάτων που εκκρεμούσαν από το προηγούμενο πρόγραμμα; Ποιος ο ακριβής αριθμός των αιτήσεων που είχαν εγκριθεί αλλά δεν προχώρησαν και ποιο το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής τους; 

Να υπενθυμίσουμε ότι τα κίνητρα που δίνει είναι, επιδότηση επί των δαπανών για τις οικοδομικές παρεμβάσεις και άτοκο τραπεζικό δάνειο (το επιτόκιο χρηματοδοτείται 100% από το ΕΤΕΑΝ) με δυνατότητα συνδυασμού και των δύο προαναφερόμενων μορφών. 

Επίσης οι δικαιούχοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την οικονομική ενίσχυση και τη διαφορά να την καλύψουν με δικά τους χρήματα. Ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός εργασιών είναι μέχρι 250 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο με ανώτατο όριο τις 25.000 ευρώ. Δηλαδή μία κατοικία 100 τ.μ. θα είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθεί με επιχορήγηση και άτοκο δάνειο ή και με τα δύο κίνητρα έως και τα 25.000 ευρώ. Μία κατοικία 60 τ.μ. θα ενισχυθεί για 15.000 ευρώ. 

Τα ποσοστά επιχορήγησης φτάνουν έως και 70% και κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και τον αριθμό των προστατευόμενων μελών. Οσο πιο χαμηλό είναι το εισόδημα τόσο υψηλότερο είναι το ποσοστό επιδότησης. Αυτό ξεκινά από 25% και ανεβαίνει κατά 5% ανά παιδί. 

Τα είδη των κατοικιών που μπορούν επιδοτηθούν από το Πρόγραμμα είναι: η μονοκατοικία , η πολυκατοικία για το τμήμα της που αφορά στο ως σύνολο των διαμερισμάτων του κτηρίου και το μεμονωμένο διαμέρισμα. Οι εργασίες για να είναι επιλέξιμες από το Πρόγραμμα, θα πρέπει να προκύπτουν βάσει των συστάσεων του Ενεργειακού Επιθεωρητή και θα αφορούν αποκλειστικά τις ακόλουθες τρεις κατηγορίες επιλέξιμων παρεμβάσεων. Αντικατάσταση κουφωμάτων (πλαίσια / υαλοπίνακες) και τοποθέτηση συστημάτων σκίασης. Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτηρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος / στέγης και της πιλοτής. Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και παροχής ζεστού νερού χρήσης. Με την ολοκλήρωση της συλλογής του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών, υποβάλλεται αίτηση σε συμβαλλόμενη Τράπεζα. 

Σε περίπτωση πολυκατοικίας ως σύνολο κτηρίου υποβάλλεται αρχικά αίτηση από εκπρόσωπο της πολυκατοικίας και εν συνεχεία το σύνολο των αιτήσεων των ιδιοκτητών στην ίδια τράπεζα. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αναθέσει την υποβολή της αίτησης, την παρακολούθηση της υλοποίησης των παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας και ολοκλήρωσης του έργου συμπεριλαμβανομένης της προσκόμισης των δικαιολογητικών έως την τελική εκταμίευση σε σύμβουλο έργου.

Πηγή:dikaiologitika.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Τι πρέπει να γνωρίζουν άνεργοι, φοιτητές και πολύτεκνοι.

   Από την 1η Φεβρουαρίου 2017 ξεκίνησε η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ και τη Γραμμή 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) και Τραμ, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου 2017 θα είναι λειτουργικό το έργο και στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, δηλαδή για όλο το σύστημα του ΟΑΣΑ.     Το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου συνεχίζει να ισχύει κανονικά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων (Ανεργοι, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές κλπ).   Οι επιβάτες που είναι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα ενημερωθούν  ξεχωριστά και σε συνεργασία με την κατά περίπτωση αρμόδια Αρχή ή Υπουργείο σε επόμενη φάση. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα ξεκινήσει από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και την γραμμή 1 (Πειραιάς-Κηφισιά). Η πώληση του πολλαπλού εισιτηρίου από τα αυτόματα μηχανήματα της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) και των γραμμών του τραμ. Αρχικά θα τεθούν σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου τα μηχανήματα στους σταθμούς Κηφι...

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πριμ των 14.000 ευρώ στις μικρές εκμεταλλεύσεις.

Εκδόθηκε η πρόσκληση για την εφαρµογή του Μέτρου 6.3 «Ενίσχυση Μικρών Εκµεταλλεύσεων» µε τη διαδικασία αιτήσεων να ξεκινά στις 4 Μαρτίου και να διαρκεί µέχρι τις 15 Μαΐου. Σύµφωνα µε το κείµενο της προκήρυξης, το Μέτρο εφαρµόζεται σε δηµοτικές και τοπικές κοινότητες στην επικράτεια της χώρας µε πληθυσµό έως και 5.000 κατοίκους, εκτός από κάποιες αστικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης όπου η αγροτική δραστηριότητα δεν είναι σηµαντική, παρέχοντας στήριξη σε φυσικά πρόσωπα για την περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάµενων µικρών εκµεταλλεύσεών τους. Κύρια χαρακτηριστικά της πρόσκλησης και του µέτρου είναι τα εξής: 1.∆ικαιούχοι της 1ης προκήρυξης του µέτρου είναι οι εγγεγραµµένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών εκµεταλλεύσεων ως επαγγελµατίες γεωργοί (όχι νεοεισερχόµενοι), που δεν έχουν υπερβεί το 61ο έτος της ηλικίας τους και έχουν υποβάλει δήλωση ΟΣ∆Ε για το έτος 2018. 2.Οι υποψήφιοι έχουν µέσο όρο ατοµικών αγροτικών εισοδηµάτων των διαθέσιµων φορολογικών στοιχείων των...

Ξεχωριστές δηλώσεις συζύγων-Το πλαίσιο της ρύθμισης.

Χωριστές φορολογικές δηλώσεις θα μπορούν να υποβάλλονται πλέον από τους συζύγους εφόσον το επιθυμούν, σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση Η εν λόγω διάταξη εναρμονίζει τον Κώδικα Φορολογία Εισοδήματος (ΚΦΕ) με την απόφαση 330/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας, ότι κάθε σύζυγος μπορεί να υποβάλλει χωριστή ηλεκτρονική δήλωση φόρου εισοδήματος, καθόσον δεν συντρέχει προφανής λόγος δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί την υποχρεωτική υποβολή κοινής δήλωσης. Η απόφαση του ΣτΕ ερείδεται στις αρχές του Συντάγματος περί ισότητας και ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Εως τώρα, ο ΚΦΕ προέβλεπε ότι οι σύζυγοι υποβάλλουν υποχρεωτικά κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Πλέον, η φορολογική δήλωση μπορεί να υποβάλλεται χωριστά, εφόσον ένας τουλάχιστον εκ των συζύγων το επιλέξει  με ανέκκλητη δήλωσή του έως την 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης. Η επιλογή αυτή είναι δεσμευτική ως προς το φορολογικό έτος...